Sidor

tisdag 10 maj 2011

Borgbacken & riksdagen

Som ni kanske förstår så orkade jag inte blogga i går när vi kom hem halv nio. Särskilt eftersom jag skulle läsa på finskaprovet som vi har i dag.



Dagen började med att vi stod på en scen och gav diplom åt vinnarna i en teckningstävling. Så for vi vidare till Riksdagen på en guidad rundtur. Jag har faktiskt aldrig varit inne där så det var helt spännande. Vi åt lunch där, och sedan fick vi fritid i tre timmar. En ganska rolig känsla att vara och shoppa i en stad som ändå är ganska nära ens skola medan alla andra sitter i skolan. Vi åt lite glass, och så var det dags att fara till Borgbacken. Tyvärr hade inte Ukko, den nya berochdalbanan, ännu öppnat, men allt annat hade det. Nu har jag säkert åkt i alla maskiner på hela Borgbacken! Mina favoriter är ändå Tulireki och Salama, två ganska nya bergochdalbanor. 4D-bion var helt okej, men den på Legoland i Danmark var supermycket bättre. Efter det var klockan redan mycket och det blev dags att åka hem... Vi var inte så lite trötta när vi sedan till slut satt på tåget :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar