Sidor

måndag 14 oktober 2013

Mysmåndag


Jobbet som enhetschef känns väldigt bra så här dagen efter, en dusch och en elvatimmarsnatt efter övningen tog det innan jag var helt återställd. Det kändes helt okej när Abbe, en av mina rökdykare/halva ettans släckningspar kom och talade med mig i skolan i dag. Han var helt sönder och såg ut som en zombie. Lite samma sak med Ninni, som dessutom sprang av och an till läkaren. Hon hade söndrat sin fot på något alarm. Under själva övningen var det lite tråkigt att inte göra något annat än fundera, bestämma och tala finska, men mycket lärorikt var det. I dag var nöjd och glad och var bara lite ledsen över att min skåpnyckel var spårlöst försvunnen efter praon. Lite saknar jag Qulma, men förhoppningsvis får jag fara dit
på kvällsjobb igen inom den närmaste framtiden.
Annat som händer är att det bokas resor till höger och vänster, jag ska till Frankrike, Sverige och Tyskland nästa sommar. Frankrike till Lindas hus med resten av mina närmaste vänner, en vecka i början av juni, det kommer att bli bra. Tänk er själva, en vecka på en gård (med en pool) någonstans i Frankrike, fem bästa kompisarna och sommar. Kan det gå fel? Därifrån ska vi direkt vidare till Stockholm och One Directions konsert, ett par extra dagar blir vi också kvar där. Jag är lite oroad över mängderna pengar som kommer att behövas till de här två resorna, men det är många månader dit... Före det ska jag ännu både till Stockholm med skolan och gå på konstmuséer, och till London med mamma och Carolina. Stockholmsresan är faktiskt om bara ett par veckor! Sista resan går till Tyskland, storläger i Köningsdorf. Tillsammans med fbk. Det kommer också att bli bra.
När jag så hör tänker efter hur många resor jag ska på inom det närmaste året är det helt otroligt många. Till det här kommer dessutom kanske ännu ett par skolresor till Lettland och Österrike. Inte kan jag vara något annat än nöjd och glad över att jag har möjlighet att åka på alla de här resorna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar