Sidor

tisdag 1 oktober 2013

Lihaton lokakuu på låtsas



Jag är en köttätare, har alltid varit det och har alltid undrat hur vegetarianer klarar sig. Länge har jag vägrat äta grönsaker, för att jag hainte har tyckt om dem. På senaste tiden har jag märkt att mitt grönsakshat mest har funnits kvar av gammal vana, att jag inte har ätit grönsaker av princip. Det är inte som att jag har blivit någon salladsälskare (sallad som en måltid äter jag fortfarande inte), men jag har märkt att mat utan kött faktiskt kan vara gott.
När jag nu dessutom äta lunch varje dag i två veckor på en restaurang som har verkligt bra vegetariska alternativ bestämde jag mig för att försöka, försöka att äta en lunch utan kött hela oktober. Om det inte serveras något annat så kommer jag inte att hålla fast vid det så mycket att det blir jobbigt, men alltid när det finns en möjlighet ska jag skippa allt onödigt kött. Bara för att se om det går, hur det fungerar. Mina middagar kommer fortfarande att vara precis likadana som förut, jag tror inte att jag skulle klara av att göra all min mat vegetarisk utan att typ svälta ihjäl och bli galen..
Jag funderade på det här redan i går, men bestämde mig när jag hittade en ananas under min säng när jag städade. Ananasen jag fick på söndag, som hade rullat in under min säng. I en stund av kvällsinspiration blev den till bitar, och en kiwi blev en lite klumpig blomma. Juni märkte att hon gillar ananas, efter att jag hon fick ett kex för att smaka på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar