Sidor

fredag 25 oktober 2013

Fredagkväll

Jag sitter i köket och fasar för att täck min prinsesstårta med marsipan. Tyvärr måste jag göra det och göra det bra, för jag får betalt för det och om jag misslyckas förstör jag alla mina chanser att någonsin ha några pengar att betala alla mina resor med. Kanske lite överdrivet men om jag gör det bra tjänar jag definitivt mer. Dessutom ringde Hellu och resten av mina vänner just och ville att jag skulle vara med dem, men min marsipanångest och ett par andra kakor tar massor av tid. Som den ansvarstagande lilla flicka jag är ignorerar jag därför deras desperata önskemål om att jag ska komma dit med godis, och bakar klart nu för att kunna gå på mässa i morgon. Lediga minuter har det funnits kanske två den här veckan, men jag har gjort massor av nyttigt och roligt och både och. Till exempel på helt eget initiativ tillsammans med Linda, Lina och Hellu grundat en ny konstisgrupp där vi målar. Det kändes fint att igen ha helt färgfläckiga fingrar efter en paus på fem år. Lite annorlunda än kramp i fingrarna och små skärsår av keramiken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar