Sidor

söndag 20 oktober 2013

Höstlov

Mitt höstlov har jag tillbringat framför brasan i Västanfjärd. Alla telefoner och ipadar och laddare och allt har varit med hela tiden, men jag har i stället plockat upp en bok och läst. Jag märkte att här är nästan enda platsen jag på riktigt läser, hemma kan jag läsa ett kapitel eller två men tröttnar snabbt och börjar med något annat, viktigare. Här läser jag hur mycket som helst, både dåliga och bra böcker, långa och korta. 
Mellan det att skolan slutade på onsdag och det att vi åkte iväg hit hann jag också med lite annat. Marioparty i Ninnis källare var det mellan onsdag och torsdag, vi hade alla plockat upp våra gamla Nintento DS ur sina lådor och laddat dem. Så spelade vi spelen från början av vår lågstadietid i några timmar. Jag var förvånad över hur bra jag fortfarande kunde spela, det är många år sedan senast. Det är väl inte så komplicerade spel, men ändå... 
Jag hann med att träffa Emil, och jag hann föra mina hörlurar som mystiskt hade slutat fungera till Stockmann. De gav pengarna tillbaka utan att bråka något alls, jag blev glad och köpte mig ett par nya för fjorton euro extra. De nya är mycket bättre än de gamla och det var en ganska trevlig överraskning. Jag funderade också på att bli vegan på heltid, men kravet var att jag skulle få äta falafel från Fafa's på Robertsgatan ungefär till varje måltid. Jag tror inte att det skulle lyckas. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar