Sidor

lördag 10 september 2011

På lande!

Jag vet, jag har inte bloggat på sjukt länge men jag har haft massor annat att göra... För att jag ska ha tid att blogga krävs tydligen att vi far till lande. Internet fungerar till och med BRA här (via iPhonen), nästa lika bra som hemma! Wow, jag är imponerad. Det har typ aldrig fungerat här och när det har gjort det så långsamt att man ändå inte kan använda datorn. Men nu kan man!
Här händer inte mycket, jag bakar surdegsbröd som ska med till kräftskivan vi ska på idag. Om en stud ska jag också fara och klippa håret, på ett sätt skulle jag vilja göra något spännande med det, men jag tror att det nog går som alltid, dvs att jag bara klipper topparna.
Som sagr, vi ska på kräftskiva och jag ska såklart baka efterrätten. Supergoda knäckäppelpajer! Enkla att göra är de också, titta här:
4-5 sura äpplen
150 g smör
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
2 dl socker
1/2 dl sirap
1/2 dl vispgrädde
1/2 tsk bakpulver

Skala och skiva äpplena, bred ut dem i en pajform. Smält smöret och blanda ihop alla ingredienser i kastrullen. Bred smeten över äpplena, grädda i 175° ca 25 min. Ät genast med glass, eller spara den, värm den och ät med glass :)

Dags att ta hand om mina surdegsbröd! Får nu se om jag bloggar mera härifrån, beror på hur roligt jag har utan datorn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar