Sidor

fredag 23 september 2011

In the chocolate factory

Så var man hemma från dagsverket. Ett jobbigt jobb tillsammans med Anna. Vi skulle sätta chokoplattor in i askar tillsammans med brev, vika ihop asken och klistra på en adresslapp. Världens tråkigaste jobb. Och farligt var det också. Jag kom hem med huvudvärk och massor av små sår. Papper kan vara farliga! Fast jobbet nu kanske inte var världens roligaste var det ändå världens bästa plats att jobba på. Choko, choko och mera choko hela dagen! Nu vill jag aldrig mera se en chokoplatta, men det var det värt! Vi åt tills vi sprack, och kom hem med väskorna fulla. Fingrarna är så sjuka att jag nästan inte kan blogga efter att jag har vikt askar och papper hela dagen. Antagligen hade vi det jobbigaste dagsverket av alla i vår skola, men kanske också det bästa. Vika papper och äta choklad vs. städa kökslådor hemma? Jag tror att vårt jobb vinner... När jag har hunnit gå igenom bilderna från igår så kommer några av dem också, det finns 30 stycken på facebook och jag kan inte riktigt ladda upp alla i bloggen... Tro mej, det finns 100 st. Av 500 plattor/100 kg Fazers blå. Jag skämtar inte! Vi satte 500 plattor choko i askar tillsammans med 500 brev. 100 kg, som sagt. 10 lådor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar