Sidor

tisdag 20 september 2011

Sportdag imorgon

Så var det sportdag igen. Är de på riktigt bara en gång per termin? De verkar vara oftare... Som ni kanske har kunna läsa mellan raderna är jag ingen supersportare, så det är inte precis mina favoritdagar. I morgon blir det alltså orientering, innebandy och zumba. Helt okej, för att vara en sportdag. I lågstadiet var det alltid friidrott, det värsta som finns i hela världen efter sniglar. Usch! Nåja, friluftsdag = kortare dag. 3x60 min+lunch i stället för 4x75 min+lunch. Helt okej, som sagt. Särskilt bra eftersom onsdagar är det dagar när jag har mest att göra, vanligtvis far jag hemifrån åtta på morgonen, kommer hem efter skolan, är hemma en timme och far sedan igen för att komma hem halv tio på kvällen. Men nu blir det ju mera tid för läxor, så jag har inget att skylla på sedan klockan sju på torsdag morgon när jag sitter och försöker äta och göra läxor samtidigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar