Sidor

måndag 19 september 2011

Östersjön

I morgon är det biologiförhör. Nej, jag har inte övat på det, jo, jag sitter och bloggar. Om Östersjön. Liksom herregud, när behöver man veta något om det? Och vad behöver man veta om någå dumma vattenväxter som har ett namn som låter helt som vitlökssmörja när vår österbottniska lärare säger det? Eller om skärgårdsområden, typ att det inte är någon skillnad mellan fastlandskust och innerskärgård. Jag föredrar modersmål. Jag har faktiskt skrivit bokrecensionen som ska vara inne i morgon! Antagligen är den proppfull med fel eftersom vår lärare vägrar låta mej skriva "mej" och "dej" utan jag ska skriva mig och dig, när vår gamla lärare typ uppmuntrade mej att skriva mej och dej. Ibland är nog livet ganska komplicerat. Om min moddalärare skulle läsa min blogg skulle hon väl inte annat än klaga på den. Antagligen. Det får hon dessutom göra någon gång, jag skulle ju skriva en uppsats om den. Bara för att slippa lätt undan :)
På torsdag kommer dessutom cirkus Finlandia hit-jag har ingen aning om vad det hade att göra med resten av inlägget. Det bara poppade upp i mitt huvud! Jag tror att jag ska dit, om jag lyckas övertyga mamma om att det är så som mitt felfria minne säger, att hon betalade Calzzis biljett förra året när jag inte ens gick på hela cirkusen. För så var det. Om hon nu tror på det är en annan sak... Hon brukar ha andra minnen är jag om såna saker. Så dit ska jag och se på samma gamla clowner och annat najssigt med mina kompisar. Helt roligt, eftersom jag inte har varit där på många år. Om nu inte annat så har jag i alla fall något att göra den kvällen i stället för att sitta hemma och låtsas läsa på prov och istället blogga om otroligt ointressanta saker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar