Sidor

söndag 26 september 2010

Veckoslutets program

Ombord på Viking Line?
Eller egentligen blir det nog bara söndagens program, men jag kan väl berätta om resten av veckoslutet också. På fredagen var som sagt alla kusiner här, vi spelade Wii, åt tacos & muffins, gick i bastun och såg på High school musical 2. Jag hade glömt att den filmen var typ den dåliaste vi har, men nu blev jag påmind...
I går så gjorde vi inte så mycket, vi for till bauhaus och köpte en matta, så nu ser det ut som om man har kommit ombord på Viking Line när man kommer in i vår tambur! Eller så säger åtminstone pappa Päron. Sedan for Calzzi till vår kusin över natten och vi blev hemma och tittade på Night at the museum 2, som faktiskt var ganska bra, och åt massor av lösgodis.
I dag så ska jag fara på Karate Kid med Pappa Päron, men först ska jag baka klar mitt ljusa surdegsbröd som redan har varit på jäsning i typ 13 timmar. Och det ska ännu jäsa i tre till! Jag hoppas att det blir gott, så mycket tid som jag har lagt ner på det! Jag ska nog fixa något inlägg om hur man startar en surdeg, och hur man sedan bakar med den, om ett tag. Så håll utkik efter det, för surdegsbröd blir verkligen gott!
Jippii, det här är Jaccas bloggs 250:e inlägg, grattis bloggen!

2 kommentarer: