Sidor

lördag 26 juni 2010

Midsommarens bästa citat

På midsommaren blev allt möjligt roligt sagt. Och gjort. Här kommer nu de bästa citaten och det roligaste som någon gjorde.

Citaten:
  1. "Då den där ena veckan när man kunde gå med bara shorts och utan överkropp" Pappa Päron funderade när det senast hade varit riktigt varmt.
  2. "Släng ut salladens bakdel" Pappan i den andra famljen sade hur man skulle skära av salladen från krukan.
  3. "Om du inte tar bort ditt glas nu så blir jag aggressiv" Calzzi var sur på att jag hade satt mitt glas vi hennes plats när jag hade spillt ut det.

Och så det roligaste någon gjorde: pappan i andra familjen fällde en gräddfil på dörrmattan, men det stänkte dessvärre upp på myggardinen i dörren. Då tog han en vattenkanna, hällde först vatten på spjälorna i gardinen, men när det inte funkade så trottade han in spjälorna i vattenkannan och vispade runt. Det blev inte helt rent, så ännu nästa dag var gardinen helt kladdig...

I dag bloggar jag inte från Iphonen (batteriet tog slut) utan från moffas söta lilla mini-dator som har ett minilitet tangentbord så bokstäverna är på helt andra platser än vanligt. Jag skriver hela tiden s i stället för a...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar