Sidor

onsdag 16 juni 2010

Bakat

Jag har bakat två kakor under min "frånvaro". DET har jag hunnit med. Tyvärr, kära blogg, men att baka kakor går före dej. Förlåt. Men nu måste jag ju i alla fall berätta vad jag har lagat. Jag har lagat en hallonpaj, en lyxig variant. Det receptet finns i en bok, det är bara att skriva av det därifrån. Det kommer att ta en stund, men förhoppningsvis ska jag få in det på bloggen i dag. Om man blir akut sugen på hallonpaj så finns det alltså en lösning! Kolla in min blogg! det är verkligen en jättegod hallonpaj, nästa i klass med äppelmarängpajen, så den lönar det sej att baka. Så har jag bakat en tårta med sockerkaksbotten, jordgubbsmos i mellan och kinuskiglasyr ovanpå. Det receptet kan bli lite knepigare att få ihop, eftersom fyllningen gjordes helt på högt och ingen har någon aning om hur mycket där var, och för att kinuskireceptet finns i mammas huvud. Jag får fråga henne när hon kommer hem från Åggepromenaden. Men någon sorts recept ska jag nog fixa, den tårtan är ju också supergod (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar