Sidor

måndag 3 mars 2014

En dålig måndag

Jag tycker om måndagar på sitt sätt, jag brukar ha rätt roliga saker att göra då. Men idag var ingen bra dag.
Den började med att pappa väcker mig och säger "vakta Juni" på min sena morgon. Okej, det var bara en halvtimme före min väckarklocka men ändå. Hon vill bara mysa och leka med dockor och att jag ska laga morgonmål, men hur mycket tid som helst har jag inte, så hon blir sur. Perfekt start. Jag går till skolan och kommer ihåg att den bästa mattaläraren någonsin har försvunnit till Italien för resten av året, och börjar räkna ett mystisk och kaotiskt test med en halvbra vikarie. Dagen forsätter genom tråkiga lektioner, jag springer hem och äter, går till konstis och gör lite tråkiga men rätt så tidseffektiva bokstäver, och forsätter till brandstationen för att titta på rökdykartester jag inte för göra. Jag blir sekreterare. Allt är allmänt kaos och mystiskt och oklart, mitt i alltihopa fäller jag min telefon, skärmen går sönder och kort sagt fungerar den inte längre. Det kunde inte bli bättre.
Lite bättre slut fick ändå dagen, jag fick skjuts hem, var hemma för en timme sedan och fick en insändare skriven. Vi hoppas väl på att i morgon blir en bättre dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar