Sidor

tisdag 4 mars 2014

En trevlig tisdag


Resultatet av en mycket produktiv finskatimme som handlade om passiv perfekt.
Ifall gårdagen var katastrofal var den här dagen fantastisk, men gårdagen var inte riktigt katastrofal alltså blev den här inte heller fantastisk. Den blev ändå mycket bättre, mest tack vare en presentation som gick helt okej och lite hemlagat jordnötssmör.
Jag är förskräckligt dålig på att hålla presentationer. Jag kan mycket väl sitta och berätta en lång och lärorik historia från min plats hur länge och hur detaljerat som helst, men när någon säger åt mig att förbereda mig och hålla en presentation går det bara dåligt. Jag hatar det, jag gör alltid dåligt ifrån mig och blir sur på mig själv, jag får inte sagt det jag vill och vill inte stå framför klassen en sekund ifall jag har tvingats förbereda mig. I dag var det dags för samhällslära, och för första gången sedan jag började högstadiet är jag någorlunda nöjd med hur det gick. Temat var kyrkans förhållande till staten, ett helt kul och intressant ämne, och jag lyckades få igång en diskussion. Poäng till mig!
Jag kom också på att det går att göra hemlagat jordnötssmör, jag vet att jag har ett intressant liv när det är dagens höjdpunkt, gjorde en sjukt god chicken satay, och efter det åkte vi till Verkkokauppa och köpte en ny telefon. Lite snabbare, lite bättre, lite dyrare och framför allt med en skärm som fungerar är den nya telefonen. Jag är nöjd, men mina vänner började bråka med mig för att jag tydligen inte klarade mig tillräckligt länge utan en smartphone utan köpte en ny direkt. Varför vänta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar