Sidor

torsdag 6 mars 2014

Nu börjar allvaret



I dag deltog jag i en paneldiskussion på Huvudstadsregionens rektorsdagar. Jag och Andreas kände oss väldigt vuxna och tyckte att allvaret började så fort vi hittade lapparna med våra namn på. Klädda i kavaj och skjorta lät vi allas bild av oss från Grankulla bli ännu lite mer stereotyp. Det var förvånansvärt roligt och intressant, god mat och allmänt bättre än en vanlig skoldag. Det är intressant hur jag inte klarar av att stå framför klassen och hålla en femminuterspresentation om en bok utan att nästan dö, eller ha en åsikt om hurdan middag jag vill ha, eller om jag vill gå ut eller inte, men att tala framför alla huvudstadsregionens rektorer och ha massor av åsikter om hur skolan borde vara? Inga problem. 
Efter att jag kom hem någon timme tidigare än jag skulle ha kommit från skolan åkte jag och shoppade. En vit skjorta och en slips. Vart är världen på väg? Till mitt försvar gjorde jag det för att de hör till brandkårens festuniform som jag behöver om några veckor, men ändå. På samma gång blev jag lite för lockad av ett par knähöga lädestövlar, men de fick bli kvar i butiken tills vidare.
Jag lärde mig till och med att knyta slipsen, om ni undrar. Av min mamma. Varför hon kan det är ett mysterium, men jag är i alla fall stolt över att kunna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar