Sidor

tisdag 25 mars 2014

Scoutlägerlängtan

I dag var jag sjuk, allt kändes hopplöst och onödigt och stressigt, men så snubblade jag över en sida som www.onepanwonders.com. Där finns någon som faktiskt har ansträngt sig och skrivit massor av recept på mat som passar i skogen, som går att ta med sig, som inte väger så mycket, som är enkelt att laga och som går att laga med en kastrull. Tänk att någon faktiskt sätter så mycket energi för att få alla ivriga vandrare att äta god mat!
Allt kändes kanske inte som helt fantatisk mat jag skulle vilja äta efter en lång dag i skogen, men det gav mig definitivt inspiration att lära mig laga riktigt bra mat på trangia. Jag tycker om att laga mat, jag tycker om att vara i skogen, varför inte lära mig att laga god mat i skogen? Jag blev nästan så inspirerad att jag plockade fram trangian och satte igång med det projektet direkt, men kanske det får vänta i alla fall några dagar.
På samma gång fick jag en liten jag saknar scoutläger-känsla, för det finns ändå inget som liknar scoutläger. FBK-läger i all ära, de är bra på sitt sätt, men scoutläger har en speciell scoutlägerkänsla som inte finns på någon annan plats. 123 dagar kvar till Atlantis, Syndalens stränder, smutsiga kompisar i scouthalsdukar, morgondopp och trangiamat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar