Sidor

lördag 20 november 2010

Pysseldag

I dag så blev det en pysseldag. Eller det har det åtminstone varit hittills. Vi började med att fixa lite ljus som jag, Mamma Morot och Calzzi köpte på Ikea på torsdag. Där fanns hlet superfina "snöbollar" som Calzzi köpte sju stycken av! I går gick jag sen till Tiimari och köpte färgade ljus, så idag var det bara att sätta igång! Droppljus är superenka att göra och man kan inte misslyckas, det går inte heller att göra fina eller fula ljus. Alla blir lika fina! Man bara tar ljuset som man ska droppa på i handen, tänder ett färgat ljus och droppar färgat smält stearin på det visa ljuset. Superfint!
När vi var klara med det började jag med nästa pyssel, som nångång ska bli julklappar. Hurdana julklappar kan jag inte säga, för jag vet att många som ska få dem läser min blogg... De i ska i varje fall bli superfina! Mattkniven som jag köpte från Tiimari för 1,50 satsade Mamma Morot på att skulle hålla typ genom två namn, men hittills har den hållit. Men å andra sidan har jag kanske just och just skurit ut två namn...
Bilderna kommer strax... Jag lovar, någon njuter av att plåga små bloggaren som vill ha bilder på sin blogg >:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar