Sidor

måndag 15 november 2010

Pepparkakor





Pepparkakor för andra gången den här vintern, och det lär bli fler... Den här gången var det visserligen med färdigköpt deg, men ändå. Som tema hade vi att göra en pepparkaksmodell av alla formar vi har, vilket inte är så lite! Ska räkna dem när dom igen är rena och fina (: Det blev inte riktigt alla, 500 g deg räckte inte till om man också "smakade" lite (eller ganska mycket) på den. Det blev kanske 10 ogjorda. På veckoslutet fick vi ännu lite formar av famo & fafa, så nu är vår samling ännu större. Där finns bl.a. en julgubbe, en komet, några mumintroll, en svamp (som jag tycker är bäst), Lilla My, en Aalto-form, ett hundben och en fiin pingviin (: Och så förstås tusen hjärtor, stjärnor, bollar, gummor & gubbar och "traditionella" pepparkaksformar. Jag bara ÄLSKAR pepparkaksformar, och skulle säkert ha 1045 om inte någon skulle ha hindrat mej från att köpa alla som jag skulle vilja ha (: Särskilt de med lite udda former (som svampen) är de mest älskade. Oftast blir det så att det går två andra pepparkakor på 10 svampar när jag bakar...
Vet inte vad jag nu plötsligt har fått för bloggfnatt, kanske det är julstämning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar