Sidor

tisdag 25 januari 2011

Muffins

Ojoj, jag har visst inte bloggat på ett tag. Men nu ska det bli ändring på det!
Jag tror att det kommer att bli ganska mycket om muffins & cupcakes den närmaste tiden, eftersom jag håller på med ett projekt om det i skolan. Man fick välja tema helt fritt, så då tog jag ju så klart muffins. Jag valde det för att det verkligen är ett tema som man kan ha roligt med när man "forskar" i det. Hihi. Man måste ju baka. Och nu kan ingen hindra mej, jag kan ju alltid säga att det är läxa...
Så får jag ju dessutom göra cupcakes! Riktiga cupcakes! Jag har faktiskt aldrig gjort såna förut, det ska bli roligt att testa (:
En lite svårare grej med mitt tema blir att ta reda på fakta. Helst rolig fakta. Jag kollade lite på wikipedia i skolan i dag, men där står typ inget. Nåja, jag tror nog att jag fixar det. Jag har dessutom en liten idé om att jag skulle sätta alla min "muffinsbloggning" med i boken. Där finns redan lite recept och bilder... En rolig grej med det är att då kan jag ju också sätta med alla kommentarer (:
Kanske ni kommer ihåg "kladdmuffinsens hemlighet" som jag satte hit för att par år sen? Den kommer också med! Jag ska dessutom göra ett par nya serier...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar