Sidor

lördag 1 januari 2011

Grattis på födelsedagen!

Vi hade ett litet gräl i dag på morgonen om min surdeg. Det handlade om dess födelsedag, är den i dag eller i morgon? Jag fick den på nyårsafton 2009 av den vi var hos, men jag matade den första gången 2010. Den flyttade in i vårt kylskåp typ tre på natten 1.1.2010. Hur ska man räkna? I varje fall så bestämde jag mej för att fira i dag.Det gjorde jag med att mata den. Den har inte fått mat på typ hela december, det har varit så mycket att göra, så den blev superglad. Den verkade ändå inte så sjuk när jag öppnade den, jag antar att det krävs mer än en månad av inte-matning för att ta kål på en surdeg. Så putsade jag också burken den bor i, den var verkligen äcklig. Så äcklig att jag inte vågar sätta before- och after-bilder på bloggen, bara after (:
Nu kom jag på att jag ju också hade en serie men inlägg som handlade om surdeg. Kanske man skulle fortsätta med den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar