Sidor

söndag 9 februari 2014

Skatter




Efter att ha mer eller mindre slappat hela dagen (resten av familjen har varit försvunnen sedan i går kväll och jag har utnyttjat tiden väl) utforskade jag vad som riktigt fanns under min säng och hittade massor av skatter i bildkonstmapparna från sjuan och åttan, och några tavlor från min lågstadietid. Jag mindes inte alls att där fanns så fina saker, bilder jag tyckte så mycket om att jag bestämde mig för att hänga upp dem. Det var också helt intressant att jämföra skisser, färdiga arbeten, tekniker och helt enkelt resultaten med varandra och med hur jag gör nu. Det jag målar nu ser i stort sett ut som det jag målade för fyra år sedan, kanske för att jag inte har målat just alls sedan det. Det jag ritar med pennor ser väldigt annorlunda ut nu, övning ger väl färdighet som det sägs. Någon mästare är jag inte, jag vet inte hur stor min talang är, men min övning och min kunskap om hur man skapar bilder är rätt stor och det syns på resultaten. Jag är ganska glad över att jag också bestämde mig för att börja måla igen. Keramik är roligt på sitt sätt, men att måla är nog ändå det jag tycker mest om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar