Sidor

fredag 14 februari 2014

Jobbar

Jag inleder sportlovet på det sätt jag också kommer att fortsätta det med, nämligen att jobba. I dag är det slalombackens café, fyra dagar nästa vecka är det min före detta praoplats. Jag kommer att vara rik som ett troll nästa veckoslut, i alla fall om man jämför med de tre euro som nu finns på mitt konto. Dessutom kommer jag att ha alla flyg- och konsertbiljetter betalda i god tid, det är först i juni vi åker iväg på de äventyren.
I morgon blir det ändå ett litet äventyr, vi ska till Tallinn över dagen och om jag förstod rätt ska vi inte egentligen göra något annat än att äta. Helt bra så också.
I dag har jag nästan lärt mig dansa vals (alla liknande kunskaper från förra året var totalt bortblåsta) och suttit och tittat på gammeldansen på samma gång som jag försökte intala mig själv att jag inte alls ville, och aldrig hade velat, dansa själv i år. Om jag dessutom får möjligheten att åka bort mina två sista år i gymnasiet kommer jag inte ens att kunna göra det, men kanske det finns större problem att fundera på. Oberoende är det gansna långt i framtiden.
Tidigare i veckan har jag och Ninni pysslat vändagskort till alla lärare, pysslat skyltar till Fifty shades of red-temadagen som var i dag (den gick ut på att klä sig i rött), varit på fbk-övning med ivriga småungdomar och sedan haft vattenkanonsövning på Gallträsk is med de äldre. Vi råkade vara fyra flickor och en pojke, flickor kan också vara brandmän! Snart blir det också vinterläger, tävlingar och annat skoj med min älskade brandkår.
Som ni kanske märker är det inte hemskt jobbigt att jobba i det här caféet, men helt mysigt. Jag kanske borde börja jobba här oftare så att jag skulle ha några pengar på mitt konto ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar