Sidor

lördag 7 juni 2014

Le Mas du Bois Doré








Vi har det helt underbart på en plats som definitivt tävlar om att vara den vackraste plats jag någonsin har besökt. Jag och mitt fantastiska flickgäng befinner oss på en gård i södra Frankrike, har barit här ett par dagar och ska vara här en vecka till. Vädret är otroligt bra, här finns en pool som är sällsynt varm, vi har ett eget mysigt hus och här händer absolut ingenting tråkigt. Nackdelen med det är väl att ingen städar om ingen annan blir arg först, alla blir emellanåt smått irriterade på varandra just därför, och ungefär hälften av oss kan konsten att antingen verkligen göra ingenting, resten ska hela tiden göra något, men helst inget jobbigare än leka i poolen och äta glass. Jag skulle älska att antingen ligga helt stilla i solen eller gå på äventyr i skogen, men med fem andra människor måste jag väl kompromissa och emellanåt också spela minigolf trots att jag inte egentligen gillar det när det absolut måste vara en tävling.
Antonia och Ninni kom på den strålande idén att vi alla ska se hur mycket vi kan förbättra våra muskler på en vecka,  kort sagt kommer mina magmuskler att värka i morgon. I morgon ska vi dessutom ut på äventyr och åka flottar i en flod. I dag tjuvstartade vi lite och äventyrade i samma flod ppå egen hand, utan flottar. Jag och Lina hoppade omkring på våta stenar i strömmande vatten medan resten stod på stranden och filmade "ifall vi skulle falla". Vi föll inte, vad alla än tror är min balans inte så dålig. Vi gick också både till ett vattenfall och en utkiksplats, båda otroligt vackra och lite skrämmande. Utkiksplatsen fanns ovanför ett väldigt, väldigt högt stup, så kanske det inte är så konstigt...
Vi har också gått på marknad, utforskat mystiska akvedukter, sett en orm bli påkörd och fiskat upp en annan orm ur poolen, nästan sett ett vildsvin, spelat volleyboll i poolen, förvånat märkt hur fort fransmännen kör på de slingriga och smala bergsvägarna, ätit varma chokladcroissanter till morgonmål och haft väldigt roligt. Om veckan fortsätter så här tvekar jag inte på att det kommer att bli en av de bästa veckorna någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar