Sidor

torsdag 24 april 2014

Dagens stunder

Dagens hipsterstund: jag och pappa funderade vad vi borde göra på lande. Efter en stund blev svaret att måla om rummet utanför bastun, med egenlagad linoljefärg. Bara att beställa pigment!

Dagens godaste stund: en falafelmiddag på Fafa's. Snart blir jag vegetarian på riktigt. Det finns få saker jag tycker lika mycket om som falafel. 


Dagens bästa för samhället-stund: några timmars brandbilsvisande för frågvisa lågstadiebarn. Ninni påstod att hon lärde sig mera på de timmarna än på de senaste tre åren eftersom hon faktiskt tänkte, och helt fel har hon inte. När man måste svara på massor av frågor måste man fundera på varför det är så och då ser man logiken. Kanske.

Dagens jag kan göra vad som helst-stund: vi laddade ner en font för att använda i vår film, nästan helt utan att googla. Det är lite pinsamt att erkänna att jag inte visste hur enkelt det var. Vi upptäckte dessutom att vår nästan-legendariska film inte har någon story som håller, men nog massor av nyskapande filmvinklar. Vi kan väl kalla den konstnärlig eller något?

(går)dagens nästan pinsamt nördiga och scoutiga stund: animatedknots.com. På tisdagkvällen handlade fbk-övningen om höga höjder, han som höll övningen var ordentligt insatt och ganska ivrig och råkade nämna att det finns en sådan hemsida. Andreas kommenterade det med "jag tror du rör dig på fel delar av internet", men igår behövde jag kolla upp en knop och hittade mig själv där... Strålande sätt att lära sig knopar i alla fall, om man skulle behöva det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar