Sidor

måndag 30 december 2013

Dagen då snigelhippa uppfanns

Den dagen var jag i Ingå på Julmis, hade kommit dit en dag för sent, hade feber och gick inget patrullrådd på grund av det. Plötlsigt var köket fullt av scouter (från egen och andra kårer) som krävde program. Vad gör man inte för att underhålla andra, vi uppfann ett eget brädspel. Det heter Snigelhippa. Vi orkade spela det exakt en gång. Sniglar är inte mysiga. Julia lovade ändå att spela det med sina äventyrare.

Trots att jag inte var helt frisk var det en väldigt mysig halv Julmatsmältning jag deltog i. Jag sov nio timmar den enda natten jag var där, antagligen ett nytt rekord. På förläggningar brukar det inte sovas så mycket. Eftersom jag kom en dag för sent hann det inte hända speciellt mycket. Jag sjöng allt vad jag kunde med ont i halsen på lägerbålet och somnade framför Häxan och Lejonet. Jag åt rätt så mycket choklad tillsammans med alla älskade scouter. Sista Julmisen som spejare gick lite för snabbt. Jag började till och med fundera på att gå på våra spejarmöten igen, det har inte känts speciellt lockande under hösten men kanske jag skulle starta om på våren och göra det bästa jag kan av det sista året som unge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar