Sidor

måndag 16 december 2013

Aktivist Deluxe

I går kväll kom jag dödstrött hem från Åbo. Där hadejag varit sedan fredag på FSS evenemang Aktivist Deluxe. Jag satt sedan tre timmar till och gäspade mig igenom The desolation of Smaug tillsammans med en nyfunnen vän (och några gamla), och är stolt över att jag varken somnade i tåget eller under filmen. Att åka iväg till Åbo med försenade tåg och sedan ännu långsammare bussar mitt i stormen var verkligen värt det, likaså nätter med helt för lite sömn (på grund av debatter till klockan tre). Veckoslutet var helt otroligt bra. Sätt in tjugo väldigt aktiva ungdomar med starka åsikter på ett evenemang där man lär sig massor av grejer, du får helt säkert ett lyckat resultat. Den delen av mig som läser mycket, är politiskt intresserad, filosofisk, älskar debatter, lyssnar på Simon & Garfunkel och klassisk musik, älskar att skriva och ifrågasätter det mesta fick verkligen vad den ville ha. Jag önskar inte att jag hade kommit på det här tidigare, det är ett faktum att jag var yngst, men jag är otroligt glad att jag kom med. 
Förra inlägget hörde till programmet där, uppgiften var att sprida vårt budskap till så många världsdelar som möjligt. Det lyckades utmärkt med hjälp av facebook, instagram och reddit. Det är länge sedan jag har varit med om ett så intressant veckoslut. När jag åkte dit kände jag två personer, hem kom jag med tjugo nya superfina vänner. Tack! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar