Sidor

torsdag 26 september 2013

Tävlingsövningar

Jag har inte varit hemma många minuter mer än de jag har sovit sedan måndag, bara ätit mat direkt från butiker eller mystiska restauranger och övat redskapstävling helt för många gånger. Jag, Erica och resten har packat miljarder slangar helt för många gånger medan några har slappat, jag har bott på brandstationen och vant mig vid att mina händer är så uppblötta efter två timmar övning att de nästan smälter. Dessutom är jobbet som elevkårsstyrelsens ordförande mycket mysigt när det innebär ännu mera jobb till mina fulla veckor. På ett sätt är det helt skönt att hela tiden ha något att göra. Det är faktiskt saker jag gör frivilligt, för att jag tycker om dem. I alla fall oftast. Men det leder också till att jag nu, på en företagandelektion när vi ska planera företag men har en vikarie, sitter och skriver en tyskauppsats och lär Ninni räkna. 
En tävlingsövning kvar, nästa vecka är det tävlingar, och i morgon börjar jag två veckor utan skola. Först ska jag ut till Noux och ha roligt hela veckoslutet, och sedan börjar mina två praoveckor. Veckorna som antagligen kommer att få mig att inse att restaurangbranschen är hemsk, men det tror jag inte på före jag har upplevt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar