Sidor

söndag 8 september 2013

nu ska jag gå hem

För att ta del av den nya trenden "gästbloggning" ska jag göra mitt bästa för att skapa ett icke-filosofiskt inlägg. Min grundtanke då jag ska förklara mitt sett att se på världen är helt enkelt att gud är grunden till ondskan och spagettimonstrets teori förklarar världsbilden på ett lättsamt men glasklart sätt. Men jag tänker inte på något sätt försöka utveckla Marcus tankar och eftersom många av mina filosofiska tankar är starkt inspirerade av Jannicas teorier, som antagligen baserar sig helt och hållet på Emils teorier som säkert liknar Marcus väldigt mycket. Så vad är då idén med detta inlägg, är ju frågan man kan ställa sig. Ja, Lina är bäst.
En annan sak jag också har funderat över är sångtexter! Ofta kan de sånger som verkar mest sannolika att ha varit skrivna av en helt hjärndöd person, ha en helt "sjukt" klok grundtanke. Tänk på det nästa gång du lyssnar på boom kah. Lina är bäst. 
Antagligen tänker du nu att du just slösat bort en del av din väldigt dyrbara tid på att läsa det här, men det finns en mening, OPERATION TA ÖVER JANNICAS BLOGG! Nu inser du att det verkligen var värt tiden, varenda hundradels sekund var värt det, för tänk dej en sådan perfekt värld där vartenda inlägg på denna blogg är skriven av vem-som-helst men inte Jannica. Lina är bäst. 
Nu kommer vändpunkten-
Jag tycker inte alls det är fel att vara homofob! En personlig åsikt är något alla ska ha rätt till, och om man tycker att världen ska följas så som den var skapad och menad, så är det inget fel på det. Inte för att jag själv har något emot personer med en sexualitet som utviker från majoriteten (fast en annan åsikt jag har har att alla egentligen är bisexuella {eller typ pan, hah} eftersom man blir kär i personligheten och inte könet men det hör inte hit.), men jag tycker bara att personer som har så få problem att de kan prioritera sina känslor inte är de som är i störst behov av hjälp. Och där kan man också misstolka min åsikt eftersom det nu låter som om jag tycker att man inte ska bry sig om nåt som inte berör sig själv, för alltså självklart finns det ju mycket mycket mer onödiga organisationer, etc som hjälper "saker" med onödiga problem. Och jag har tappat den röda tråden men Lina är bäst.
Men det är onödigt att försöka vara perfekt eftersom vad som än händer kommer alla att vara egoistiska och sätta sig själv före andra, vare sig de vill de eller inte - och de flesta vill ju. I alla fall känner jag ingen som skulle byta ut sina semesterresor och stora hus och chanelväskor mot att få hjälpa främlingar man aldrig kommer möta och som antagligen aldrig kommer bli riktigt lyckliga någonsin ändå.
Nu låter det som om jag tycker det inte är värt att överleva om man inte har massor pengar men ja, Lina är bäst.
 
Ps. Det var inte Lina som skrev det här inlägget.

Mvh Mystiska Molgan

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar