Sidor

måndag 18 april 2011

Vappen, småstjärnor och första maj





I dag när jag var och shoppade kom jag på att snart kommer vappen! Då måste jag så klart köpa lite glittriga grejer och serpentiner. För när vappen kommer kommer också små stjärnor! Små stjärnor är en "talangjakt" i vår skola, fast man kan inte vinna den. Den är alltid dagen före vappen. Man får uppträda med vad man vill, men de flesta spelar i ett band eller dansar. Vårt band har så klart redan övat i mååånga veckor...
Små stjärnor är också en maskerad, men de flesta satsar på att bara ha så mycket glitter på sej som möjligt eller att bara leka clowner med ballongenr, serpentiner, för stora skor och mammas regnrock. Eller något sånt. Så finns det ockå de som verkligen satsar på sina dräkter, och jag har själv varit smurf och pafflåda ett par år.
Man sitter helt enkelt i jomppasalen hela deagen och tittar på program. De flesta klasserna har också knytkalas den dagen. De är helt enkelt superrolig och glad stämning hela dagen!
Annars blir det väl inte så mycket fester för mej det veckoslutet. Jag klagar inte, för jag ska nämligen till Berlin med mommo och moffa! Jag fick det till födelsedagspresent, och det ska bli superroligt! Jag har ändå fårr till uppdra att baka cupcakes till den festen resten av min familj ska till på första maj, då får jag chansen att testa alla nya bakningsgrejer som jag fick till födelsedagen. Om jag nu klarar av att vänta...
- Posted using BlogPress from my äiPäd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar