Sidor

lördag 30 april 2011

Förstamaj-cupcakes

Hehe. Det blev inte arga fågelcupcakes. De blev helt normala. Vi får väl se om jag fotar den om lägger upp på bloggen. I varje fall så är de ljusgröna och ljusröda med fint strössel på. Och så finns det också en elak svart med gult strössel. Alla har en elak tvilling, också små söta pastellfärgade cupcakes.
I dag har jag också gjort andra saker än bakat cupcakes. Alla utom jag, Mamma Morot, Fjuni och Ågge är på lande, så vi har varit och letat efter en kamerasladd. Det lyckades inte. Men däremot hittade jag en superfin t-skjorta i en outlet i Gräsviken och en fin tröja i Stadium. Mamma Morot hittade också lite kläder.
Efter det så gick vi och köpte sushi, som vi sedan for hem och åt. Namnam. Jag älskar sushi, men det gör verkligen inte Calzzi, så därför måste man vara ensam med Mamma Morot eller Pappa Päron för att få äta det.
Så har jag också kommit på att jag inte ska bli konditor när jag blir stor, utan sushikock. Jag känner på mej att resorna till Fukushima är billiga nu, kanske man skulle fara dit och studera sushikockeri ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar