Sidor

torsdag 17 februari 2011

Muffins igen

Jag klarade mej inte till fredagen, jag måste baka muffins i dag. Men det har en orsak, Calzzi fyller nämligen 11 imorgon. Och i receptet stod det att de här muffinsarna bara blir godare dag 2... Den här gången blev det kladdmuffins med kolatopping, enligt den lilla sockerråttan Calzziz önskemål. Mums, säger jag. Men jag vet ju inte ännu. När jag letade recept hittade jag massor av fina bakningsbloggar på samma gång dessutom. jag kollade igenom säkert 15, men av någon orsak fastnade två av dem speciellt. Den ena heter baktokig.blogg.se, och det är en sjuttonårig flicka från Sverige som har den. Mumsiga recept och fina bilder. Det var här jag hittade dagens recept. Den andra är Mia Öhrns, en svensk kokboksförfattare, blogg. Jag har till och med en bok av henne, Kladdkakor, på lande. Den här bloggen var verkligen fin, med superduperfina bilder och allt möjligt annat fint. Adressen var miaohrn.wordpress.com. Nu ska jag gå och ta kolamuffinsarna ur ugnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar