Sidor

lördag 24 oktober 2009

Fiskar i glasen??


Idag ska Fjuni ha dop, och här hemma pågår förberedelserna som bäst. Pappa Päron lagar smørrebrød, Calzzi kommer och putsar datorskärmen med en "dammsugare", Mamma Morot lagar kak-glasyr (som förresten är jättesmarrig, jag har smakat (-:) och pudrar florsocker på kakan. Jag fixar barnens glas. Va, man kan ju inte fixa glas??? kanske du tänker. Men, ja, det kan man. När Pappa Päron sade att vi inte kan ha en bålskål för att det klottar så mycket blev jag sur, och då måste ju allas glas vara lika snygga som skålen skulle ha varit. Jag klibbar helt enkelt fast gelefiskar i varje glas. Egentligen skulle det vara godisråttor, men man tager vad man haver. Jag smälte fiskens undersida i kanske 10 sekunder i en ganska varm stekpanna, men inte het. Sedan bara klibbade jag (fort!) fast dem på insidan av glaset. Och resultatet blev ju bättre än jag hade väntat mig, alltså något värt att prova (-:

4 kommentarer:

  1. Det var ju JÄTTEfiffigt att komma på det där med fiskarna i glasen. Hoppas de blev uppskattade.
    Vad fick Fjuni heta på riktigt? Augusta, Julia eller Maj? Hehe

    SvaraRadera
  2. Hehe..kanske vi ses på discot?

    SvaraRadera
  3. Det får vi nog se...måste ännu prata med Lina. Undrar varför du såå gärna vill att hag ska komma ;)

    SvaraRadera