Sidor

fredag 18 september 2009

Frites


Jag och Pappa Päron håller på att laga belgiska frites, vi friterar och allt. Det är egentligen ganska lätt, men det tar länge och så måste man ju fritera dem, och det är lite farligt. Man tar några potatisar, gärna bintje, skär dem i 1x1 cm stavar och fritera dem, först en gång och sedan en till. Jag lovar att de blir jättemumsiga, man kanske inte riktigt som McDonald's...( jag menade att våra är mycket bättre!!!)Länken till hemsidan var vi hittade receptet kommer här: (klicka på den!)
http://www.belgianfries.com/bfblog/?page_id=260

2 kommentarer:

  1. Jacca...du FÅR INT laga så smaskiga recept på bloggen.... usch vad jag blir snål... potatisana skulle jag vilja testa.... men jag har ingen fritterare(heter det så???).
    Lotta

    SvaraRadera
  2. man kan fritera i en kastrull också, vi gjorde det. Det är bara lite farligare, man måste vara försiktigare.

    SvaraRadera