Sidor

tisdag 20 augusti 2013

Min livsåskådning

Det är vad jag borde skriva. Vad skriver jag? Blogginlägg. Det är en ganska bekant känsla, att sitta framför datorn, försöka skriva något vettigt och i stället bara logga in på facebook, börja skriva något helt onödigt i en chatt eller öppna ett nytt inlägg och göra samma sak där.
Fram tills nu har jag ändå varit ganska effektiv. Jag har gjort saker på timmarna i skolan, till och med utan att någon övervakade satt jag och några kompisar och räknade helt av fri vilja. Har vi blivit stora, mogna och duktiga? Så har jag gått igenom halva Helsingfors och lite till för att fixa praopapper, och trots att Hellu var med gjorde vi inget onödigt utan satte oss genast på ett tåg hem när vi var klara.
Efter det fastnade jag framför allt annat utom mina religions- och samhällslärauppgifter och började kolla på olika alternativ för att fara på utbyte i andra året i gymnasiet. Jag blev absolut inget klokare av mitt googlande utan bara ännu mer förvirrad. I något skede måste jag väl få ordning på det, men inte ännu på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar