Sidor

söndag 18 augusti 2013

ESPI

Efter 45 timmar på en lägergård långt ute i det finska Finland kom jag hem. Hem till min egen brandstation. Efter att ha tvättat bilarna, gått hem med våta skor, med all min packning på ryggen och en skjorta som inte alls var torr när jag var hemma var det skönt med en dusch. Ganska skönt var det också att ingen förde massor av oljud.
Det var roligt, annat ska jag inte säga, men på något sätt också jobbigt. Det kändes som en vecka fast det bara var två dygn, och alla var  trötta att de somnade stående fem gånger per dag. Vi sov åtta timmar per natt och ändå gick det så. Så satt vi på olika platser och skrattade åt övertrötta skämt väldigt många timmar. Jag vet inte när jag senast har skrattat så mycket på två dagar.
För att göra allt ännu bättre avslutade jag veckoslutet med ett städtalko på Winden. Det blev städigt, jag fick mat, jag skrattade lite till. Allt medan alla möjliga människor fyllde (och fortfarande håller på) min telefon med konstiga voicemessages som mest går ut på hysteriska skratt och andra konstiga ljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar