Sidor

fredag 7 maj 2010

Hejdå!

Vi åker faktiskt till Italien I MORGON! Så jag får väl säga hejdå, det blir antagligen inga inlägg förrän nästa fredag. Eller kanske det kommer sisådär ett eller två små inlägg från Pappa Pärons telefon, men det är inte vidare bekvämt att skriva från den, så det blir i varje fall inte många. Mamma Morot kom just och säga att vårt internet dessutom flyttar till nya huset i dag, så det blir oklart när jag får kontakt med kära blogspot...
Eyafjallajökull har tydligen fått ett nytt utbrott. De ska inte påverka flygtrafiken under veckoslutet, men sedan kanske det blir värre. Jippii, hoppas att vi blir kvar i Italien! Men då kanske Ågge inte blir så glad eftersom han är hos mommo och moffa och då får vänta där i en hel evighet...
P.S. Eyafjallajökull ska uttalas "ejafjatlajökull". Jag frågade min kompis som flyttade hit från Island för två år sedan exakt hur det ska uttalas. Jag funderade på att maila till Yle och kommentera deras uttal...
Ja, och så en grej till alla mammor: grattis på morsdagen i förväg!

1 kommentar:

  1. TAck för grattisarna till morsdagen. Hoppas ni har en riktigt superkiva resa, inga ask-moln inte... hoppas det inte regnar där, som här idag... JAg har varit många gånger i Italien och jag älskar det landet. Nummer ett definitivt! Ha det så bra,
    Lotta

    SvaraRadera