Sidor

måndag 5 april 2010

Nya cupcakes/185



I dag blev det nya cupcakes á la Jacca. Inte för att jag vet om de kan kallas cupcakes. Om de kan, så bev det påsk-cupcakes. Vi ska till famo och fafa i dag på påskmiddag, var alla mina kusiner också är. Jag ville så klart laga efterrätt, så det blev "lite" muffins. 38 ljusa och ungefär 3 mörka. Det blev visst ljusa och mörka igen, men den här gången blev det inte after eight-mffins utan kladdmuffins. De är påsk-cupckaes eftersom de är dekorerade med fina påskägg från den enda butiken som var uppe 10 på morgonen i dag, en ABC som är öppen 24 timmar om dygnet varje dag på hela året. Nåja, fina blev de i alla fall. Vi är många kusiner, alltså måste det ju bli många muffins. Och av chokladmuffinsarna är nog inte alla på plåten, men resten blev så vanskapta att man knappt vågar titta på dem. Tro mej, det blir så om man gräddar många muffins i pappersformar på en plåt.
Recepten finns i tidigare inlägg, de ljusa muffinsen i inlägget Cupcakes á la Jacca och de mörka i inlägget Kladdmuffinsens hemlighet. Lägg bara några extra påskägg på toppen. Påskäggen på de ljusa muffinsarna är Fazers pupurae, som egentligen bara är vanliga gelébönor. På de mörka är det små chokladägg som ser ut som tenar, det här fanns i candyking-ställningen i min ABC. Den bilden var jag håller i det stora fatet påminner mej konstigt nog om den bild som är sist i Kladdmuffinsensens hemlighet. Undrar varför...

Jippii, det här är Jaccas Bloggs 185:e inlägg! Inte så långt till 200...

1 kommentar: