Sidor

torsdag 20 november 2014

En smula propaganda

Ifall ni vill distansera er från novembermörker, provvecka och allmänt anti-mys har jag en lösning. Ni kan använda sexton minuter på onsdagens studio HBL, där två av mina vänner sitter i sofforna och säger smarta saker. Joonas och Nicholas bevisar att ungdomar, till allas stora förvåning, nog bryr sig om samhället och är en maktfaktor att räkna med. Det kan tilläggas att Joonas gör ett utmärkt jobb som ordförande för konventsstyrelsen i min skola, och att Nicholas också gör ett fantastiskt jobb som vice ordförande för FSS.

Ni kan forsätta med att läsa om ett ställningstagande mitt förbund FSS gjorde, det hör till de bättre om jag får säga det själv. När ni ändå är inne på svenska yle kan ni understöda dem lite till med att läsa om vår brandkårs helt otroliga kårchef Jens. Han fick ett mycket välförtjänt pris som årets ungdomsarbetare i början av veckan. Håll utkik efter en artikel på samma tema i HBL inom den närmaste framtiden!

För stunden håller jag på med mycket logisk, men också mycket mystisk finsk grammatik. Jag har till hälften gett upp och läser Vem ska trösta Knyttet på sidan om. Efter att finskaprovet är över i morgon återgår jag väl till det normala, men enorma mängder skolpolitik, ganska mycket scouting, en hel del brankårande, rätt så mycket tid i skolan utan någon speciell orsak och lite, lite riktigt skolarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar