Sidor

torsdag 23 december 2010

Nionde luckan

Jag lovade ju att berätta mera om vår teater, och här kommer det! I hela december har vi bara övat teater i skolan. Det var en hemlighet vad den var ända till julfesten på måndag, och jag tror inte att alla visste om det som det har varit tidigare år. Det är ju som sagt traditon i vår skola, att sexorna har en teater, och allting är mycket hemligt ändå till julfesten. Jag hade ingen stor roll, jag var bara lucia som gick över scenen, men den var tillräckligt stor för att jag ändå skulle måsta vara på alla övningar. Efter den femtiotredje gången blev det ändå ganska trögt... Vi spelade den för publik allt som allt fem gånger, en gång för alla som ville komma utom föräldrarna, en gång för dagisbarn, på våra två egna julfester och på gymnasiets julfest. Alla gick helt okej, om man inte tänker på att bandet (basisten=jag, trumimsen & några gitarrer) spelade fel några gånger och att någon i bland sade lite fel... Eller att någon råddade med mikrofonerna. Men fint blev det ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar